3.1 PHILLIP LIM F2010RTW


Nu när det börjat bli kallare ute och sommaren verkligen är över, så kände jag att det var dags för att dra igång höstens modekoll. Först ut i raden av runway reports är 3.1 Phillip Lim.




Hela kollektionen andas höst för mig, men på ett skönt och långt ifrån dystert sätt. Ljusa, bleka färger blandas med svart filt och skinn. I paletten finns allt ifrån puderrosa till beige, ljust gråblå till grå, offwhite till kamel.
Får en riktig indian känsla över hängslekjolen i ph1, riktigt fint till den stickade tröjan & halsbandet. Förutom kjolen är det plagg med enkla skärningar och små detaljer att satsta på i höst. Alla plagg i kollektionen har en vacker enkelhet över sig, inga krusiduller behövs utan våga istället lita på plaggets utsrålning. Lager-på-lager är fortfarande inne liksom hypen med stora utsmyckningar kring halsen. Och ni, kolla in skorna. Dem grönbeiga i mocka med fransar står härmed högst på min önskelista!




Kommentarer
LISA skrev:

Håller med, kjolen & den stickade tröjan tillsammans är jätte fint!!

2010-09-05 | 13:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0