MODEFREDAG MED THERESE




Det har säkert inte undgått många att allas vår Alexander McQueen - kungen av mode - tog sitt liv för cirka två veckor sedan i sitt hem i London. Han hittades hängd i sin lägenhet och orsaken till självmordet är inte än känt, men man tror dock att en depression orsakad av hans mors och en nära väns död ligger bakom händelsen. Det är verkligen oerhört tråkigt att en av mina absoluta favoritdesigners och denna ikon, som McQueen faktiskt var, har gått bort. Han gick över gränserna, pressade allt till sin spets och han hade en fingertoppskänsla utan like! För att avrunda hans allt för korta karriär tänkte jag bjuda på lite bilder från hans tidigare kollektioner och ifrån hans senaste visning, spring 2010.







Denna gång låter jag bilderna tala för sig själva. Tänk på att livet är på tok för kort för att kastas bort på saker som inte gör er lyckliga, ta hand om er och varandra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0