MODEFREDAG MED THERESE




Åh kära läsare OM jag någongång i livet tvingas välja endast ett plagg som jag skulle tvingas ha på mig livet ut hade det varit en utav Elie Saab's underbart vackra kreationer nedan! Superlativen räcker inte till för att utrycka hur fantastisk duktig den här designern är. För att förklara lite vad jag menar så är variationen i hans kollektion total, inte ett plagg är detsamma som något annat och detaljrikedomen och fantasin är verkligen superb. Jag skulle kunna skriva en hel roman om vad jag älskar med kollektionen, men låt oss inte ödsla tid på det. Vilka trender som belyses är ju mycket intressantare!





CLEAN CUTS & NATURAL COLOURS  -  Elie Saab tenderar att alltid låta sina kreationer vara stilrena och enkla, men så är det ju alltid tredigt att klä sig så också. Det som är så speciellt med honom är att han alltid, trots sin minimalism, lyckas skapa intressanta och facinerande plagg! Med clean cuts menar jag just detta, enkla klassiska skärningar som bas och sedan mixas det givetvis med en speciell touch. Plagget blir på så sätt bärbara och kan användas både till vardag och till fest. Natural Colours pratade jag om redan för några veckor sedan men det är verkligen värt att betona efterom både över- och underdelar kommer färgas av den beiga paletten i vår! Som ni ser på modellen Isabeli Fontana ovan går hennes hudfärg nästan ton-i-ton med klänningen och man behöver med andra ord inte alls vara solbränd för att det ska se snyggt ut! För att ett plagg i en färg som inte är så märkvärdig ska bli tråkigt, kan det vara snyggt att piffa till det lite med stenar, nitar eller paljetter.





TRANSPARENT & FLOWING GARMENTS  -  Förutom färger och modeller handlar trender mycket om material och i vår är det transparent samt mjuka, silkiga och lätta material som gäller. Värmen nalkas och med det tillåts de skirare tygerna ta plats i garderoben och visst ser det underbart härligt ut. Jag kan tjata om transparent i evigheter så istället tänkte jag belysa designen som Elie Saab satsat på: Vanligtvis brukar de transparenta inslagen synas på överdelarna men här är det underdelen som influerats av trenden. Den rejäla bodyn under kjolstycket bidrar till att inte ge ett slampigt intryck och resultatet är riktigt snyggt! Vidare är den himmelsblå och rubin röda nyansen ovan de enda färgklickar som syntes på catwalken, ett tecken som tyder på att just de blir stora i vår.




ROCK GLAMOUR & BONDAGE TOUCH  -  Den fruktansvärt coola och riviga rock chic looken har varit på tapeten länge nu, och är fortfarande lika het! I vår blir det en glamourösare variant av trenden som kommer synas mer och mer. Tänk svart, blek hy, ljusa läppar, sotiga ögon och lägg till en gnutta glitter så har du trenden i din hand. Med bondage touch menar jag de Herve Ledger inspirerade klänningarna (ph1 & 4), med mycket sex appeal. Designen påminner lite om att man dragit ett långt band runt hela klänningen, gör den tajtare och framförallt mer utmanande! Riktigt snyggt om du frågar mig och jag skulle gärna hoppa i en utav ovanstående inför nästa partynatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0