MODEFREDAG MED THERESE


I modevärlden ligger man alltid steget före resten av världen, så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Ni som är extra uppmärksamma på det senaste har säkert redan koll på att Pre-fall 2010 collectionerna just nu visas för fullt och det är med blandade känslor jag suger i mig alla nya intryck. Vi har en efterlängtad härlig vår framför oss, butiker fylls med ljusa somriga plagg och då är det just det jag vill fokusera på. Samtidigt kan det vara bra att ha koll på vilka trender som håller i sig även i höst, vad man ska spana efter på vinterns reor eller vilka plagg man ska låta bli att rensa bort ur garderoben. Så TROTS att jag inte vill något hellre än att snacka vårmode tänkte jag köra en liten genomgång på vad hösten 2010 har att bjuda på i modeväg!






KOSTYMBYXAN - Trenden får trevligt nog alltid ett uppsving var och vart annat år och vill du
 vara stilren, trendig och snygg på samma gång är detta plagg verkligen värt att satsa på. Årets modell är lite högre i midjan och smal nedtill. Matcha med kavaj för en mer väldressad look, eller med en enkel rockigt t-shirt för att få en skön kontrast till det hela!




SKINNBYXAN - Ja, både jag själv och hela modevärlden har helt förälskat sig i denna trend!
Det som är så bra med skinnbyxan är att den funkar i alla lägen. Vill du vara finklädd
 matchar du dem med en skir blus och vackra smycken och till vardags drar du
 på dig ett enkelt basplagg med någon rivig accessoar till - VOILA!







LEGGINGS - Vinterns bekvämaste trend håller definitift i sig ett tag till. Leggingsen kan varieras i oändlighet, titta bara på exemplen ovan! Nitade leggings i jeanstyg, lackade ben eller varför inte köra på en blandning av dem båda?



ONE-SHOULDER - Den ultimata partyklänningen med one-shoulder gör sig bäst utan accessoarer,
precis som på Matthew Williamson's visning ovan. Effektfullt och snyggt utan till att bli för pråligt.







CARDIGANS - Detta plagg reas alltid ut varje vinter och bli lika aktuellt nästa säsong igen! Satsta på antingen en lite längre modell som du kan ha till leggings eller en magkort variant som du bär över en enklare topp till jeans. En nyckelregel man bör följa när man spanar på rean är att hellre köpa en klassiskt färgad cardigan i en annorlunda modell än en annorlunda färgad carigan i en klassisk modell. Det är enklare att matcha en exempelvis vit eller grå cardigan till resten av din garderob än ganske en senapsgul variant!



MARKERADE AXLAR - Trenden kommer fortfarande hålla i sig in i nästa säsong, men nu har den mörka färgskalan bytts ut mot en ljusare. Tillhör du liksom jag gruppen som ihärdigt bär svart även under sommaren, just för att det är så snyggt? Perfekt! Men för dig som tvekar så kan jag försäkra dig att med våran svenska sommar och dåliga väder så är det ingen som kollar snett om du går klädd i exempelvis en svart klänning! Till brunbrända ben och höga klackar passar det lika bra sommar som vinter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0