makeup/heavy eyes



Precis lika mycket som jag älskar MINIMAL makeup, älskar jag MAXIMAL makeup. Dagens version är av det senare slaget. Med maximal makeup menar jag inte att man spacklat hela fejan med 4-5 lager foundation, klarblå ögonskugga och knallrosa läppstift på det. Nejnejnej, jag menar, för min egen del, dom dagar jag sminkar mig lite mer, exempelvis med ögonskuggor, kajal, läppstift osv. Jag tänkte förklara för er hur jag gjort denna enkla men effektfulla sminkning.
1. Grunda med concealer/puder/foundation eller vad du än brukar använda, själv kör jag på concealer&puder.
2. Ta ett brun/rosa rouge och stryk över/på/under kindbenet, så det matchar formen på ditt huvud. Tänk på att man i det allra flesta fall vill förstärka & förtydliga kindbenen och ansiktets konturer.
3. Täck ögonlocket med en medelbrun skugga, den jag använt idag går lite åt mahogny i färgen.
4. Använd en mindre applikator och en mörkare brun skugga och applicera längst ut & längs med franskanten. Sudda ordentligt med borsten så att du inte får några synliga kanter.
5. Sedan tar du en svart skugga som du applicerar i konturen på ögongloben, alltså om du tänker dig att du tittar rakt fram med ögat och ska fylla i den veckade linjen längst ut som då bildas. Sudda ut synliga kanter.
6. Sist målar du fransarna med en brun/svart mascara. Jag har använt en brun. Tänk på att en svart mascara ger ett hårdare intryck än en brun och kanske lämpar sig bättre på partyt än på skolan/jobbet.
FINITO guys, nu blir det te och kvällsmacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0